فروشگاه سختی گیر آب

فروشگاه سختی گیر آب

فروشگاه سختی گیر آب

دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ چیست؟
دوزینگ پمپ، یک پمپ جابه جایی مثبت می باشد، که به گونه ای طراحی شده است که مواد شیمیایی یا مواد دیگر را به جریان آب، گاز یا بخار تزریق کند . دوز پمپ ها، که معمولاً اندک هستند، سرعت جریان بسیار دقیقی را برای کنترل حداکثر فراهم می کنند . آنها بخش اصلی یک سیستم با دوز یکپارچه هستند که برای پراکندگی خودکار مواد شیمیایی طراحی شده اند . این تعریف دوزینگ پمپ در مورد طیف گسترده ای از برنامه ها و صنایع کاربرد دارد ، از تصفیه فاضلاب گرفته تا فرآوری مواد غذایی .
 
کاربرد دوزینگ پمپ 
علاوه بر تصفیه آب و صنایع غذایی، دوزینگ پمپ ها، که به عنوان پمپ های اندازه گیری شیمیایی نیز شناخته می شوند، در کارخانجات صنعتی، کشاورزی، تأسیسات تولیدی، آزمایشگاه های پزشکی و عملیات معدن استفاده می شود. ممکن است از دوزینگ پمپ ها برای افزودن یک ماده شیمیایی سوزآور یا اسیدی به مخزن آب استفاده شود تا PH را خنثی کند. همچنین به عنوان پمپ کلرزنی برای از بین بردن باکتری ها استفاده شود. دوزینگ پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط چالش برانگیز مانند محیط هایی با دما و فشار بالا کار کنند.
 
تجهیزات جانبی دوزینگ پمپ
  • شیرهای اطمینان Safety Relief Valves :
    برای محافظت از سیستم ، هنگام افزایش فشار بیش از حد مجاز از شیرهای ایمنی استفاده می‌شود.
  • شیرهای Back Pressure :
    زمانی که اختلاف فشار رانش و مکش کمتر از ۵/۱ بار باشد، واز جریان دبی ناخواسته پمپ ، به دلیل فشار کم خط رانش جلوگیری می‌کند.استفاده می شود
  • دمپرهای پالس جریان Pulsation Dampeners :
    حرکت رفت و برگشتی سبب ایجاد جریان خروجی به صورت پالسی می‌شود،که دمپرها یا تعدیل کننده ها پالس‌ها را از بین برده و جریان خروجی را به حالت خطی و ثابت نزدیک می‌کنند.
  • صافی ها Strainer :
    صافی‌ها در ورودی پمپ قرار دارد و از ورود ذرات و اجسام ریز به پمپ جلوگیری می‌کند.

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۲:۰۱:۲۹ | نویسنده : مهندس سختی گیر | نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.